شما روزانه چقدر بره موم مصرف می کنید

وقتی صحبت از یک ماده طبیعی برای درمان بیماری های مختلف می شود، یکی از مهمترین نگرانی ها، دوز مصرفی آن است. برخی گمان می کنند که مواد طبیعی دوز مصرفی مشخصی ندارند و هرچه بیشتر مصرف شوند، بهتر است. این در حالی است که زیاده روی در مصرف هر نوع ماده ای، حتی مواد طبیعی و مفید، ممکن است مضرات زیادی برای انسان به همراه داشته باشد.
بره موم از جمله مواد طبیعی پرخاصیتی است که این روزها مورد توجه مردم و حتی پزشکان طب نوین قرار گرفته است. خوشبختانه دانشمندان در سراسر دنیا در تلاش هستند تا به ارائه راهکارهایی، از بره موم در تولیدات دارویی خود استفاده کنند. با این حال به نظر می رسد بره موم برای رسیدن به جایگاه مناسب در علم پزشکی راه طولانی در پیش خواهد داشت.
مردم باید در کنار توجه به تحقیقات دانشمندان، خودشان هم زیر نظر اطبا طب سنتی به درمان با مواد طبیعی مثل بره موم مشغول شوند تا سریعتر به درمان بیماری های خود برسند. در چنین شرایطی اطلاع از دوز مصرفی بره موم برای اثردهی مناسب و نداشتن عوارض، امری بسیار مهم و اساسی به حساب می آید.
در این مطلب به نکاتی در مورد تعیین دوز مصرفی بره موم برای بیماران مختلف اشاره خواهیم کرد. با این حال توصیه می شود به صورت تخصصی برای درمان بیماری خود، با پزشک یا طبیب طب سنتی مشورت کنید. در مجله عسلنا به مرور در مورد دوز بره موم برای هر بیماری نیز با توجه به شرایط بیمار صحبت خواهیم کرد.

نوع بره موم در دوز مصرفی اثرگذار است
اولین نکته ای که باید بدانید این است که دوز مصرفی رابطه مستقیمی با نوع بره موم دارد. اول باید ببینیم که بره موم فراوری شده است یا خیر. اگر بره موم فراوری شده استفاده می کنید، بره موم به صورت الکلی یا آبی فراوری شده و در نهایت روش عرضه آن به صورت مایع، پودر، کپسول، ترکیب شده با عسل یا... است.
تمامی این موارد در دوز مصرفی بره موم اثرگذار هستند. اگر از بره موم خام استفاده می کنید، بهتر است با احتیاط بیشتری آن را مصرف نمایید. بره موم خام ممکن است به سیستم گوارشی بدن شما آسیب وارد کند. در نتیجه بهتر است به میزان کم و ترجیحا به صورت جویدنی مورد مصرف قرار گرفته و تفاله آن به دور ریخته شود.
بره موم فراروی شده نیز با توجه به روش فراوری و روش عرضه، دوز مصرفی متفاوتی برای درمان بیماری های مختلف دارد. باید با توجه به نیاز بیماری خود به بره موم، نوع بره موم فراوری شده را انتخاب کرده و سپس آن را به میزان مطلوب مصرف کنید.
بره موم آبی، از جمله پرخاصیت ترین بره موم های تولید شده در دنیا است. این نوع بره موم میزان ماده موثر بیشتری از بره موم را در خود جای داده و به همین علت باید در دوز کمتری مصرف شود. همانطور که می دانید بره موم آبی به صورت محلول در آب عرضه شده و باید چند قطره زا آن در روز مصرف شود. به ویژه بره موم آبی که به صورت تخصصی برای درمان سرطان یا برای برطرف کردن قارچ مورد استفاده قرار می گیرد، باید در دوز مشخصی مورد ساتفاده قرار گیرد.
یکی از ویژگی های مثبت استفاده از کپسول بره موم، مشخص بودن دقیق میزان استفاده است. اگر قرار باشد روزانه یک کپسول بره موم برای درمان های مختلف مثل درمان کولیت، مصرف شود دیگر نیازی به وزن کردن یا شمردن قطره ها نیست. کپسول بره موم که از پودر بره موم تولید می شودف دوز مشخصی از بره موم را در خود جای داده و به همین علت شما بدون هیچ نگرانی می توانید از آن استفاده کنید.

نوع بیماری در دوز مصرفی بره موم اثرگذار است
پارامتر دیگری که بر روی دوز مصرفی بره موم اثر می گذارد، نوع بیماری است. اگرچه بره موم یک ماده طبیعی است و ممکن است مصرف آن بر روی درمان چند بیماری به صورت همزمان اثر بگذارد؛ اما دوز مصرفی برای اثرگذاری بر روی بیماری های مختلف متفاوت است.
برای مثال اگر بخواهید با استفاده از بره موم به درمان سرطان بپردازید، حتما باید از دوز مصرفی بیشتری نسبت به مصرف بره موم برای درمان کولیت استفاده کنید. تعیین این موضوع کار نسبتا دشواری است و به تجربه پزشک یا طبیب طب سنتی وابسته است. به همین علت توصیه می شود تا جای ممکن به صورت خودسرانه از بره موم استفاده نکنید. در این صورت ممکن است یا زیاده روی کنید و یا دوز کافی برای درمان بیماری مد نظرتان را مورد استفاده قرار ندهید.

میزان پایبندی شما به مصرف منظم در دوز بره موم اثرگذار است
یکی از عوامل دیگر که در دوز مصرفی بره موم اثر می گذارد، میزان نظم و پایبندی در مصرف این ماده گیاهی است. همانطور که می دانید بره موم از جمله موادی است که برای اثرگذاری نیاز به زمان و مداومت در مصرف دارد. به ویژه برای درمان برخی از بیماری ها مثل درمان سرطان و درمان کولیت، حداقل باید یک سال و شاید بیشتر برای اثرگذاری بره موم صبر کنید.
اگر می دانید که مصرف بره موم را سر ساعت و روزهای تعیین شده انجام می دهید، نگرانی کمتری برای تعیین دوز مصرف بره موم وجود خواهد داشت. اگر تعهد و پایبندی به مصرف منظم بره موم نداشته باشید، شاید بهتر باشد دوز بره موم به صورت دیگری معین شود تا مشکلی برایتان ایجاد نکند.

* در هنگام صحبت به طبیب طب سنتی حتما به این موضوع اشاره کنید که طبق تجربه خودتان، آیا توانایی مصرف منظم و ادامه دار بره موم را دارید یا خیر. این موضوع کمک بزرگی برای طبیب به منظور درمان مشکل شما خواهد بود.

 

تعیین دوز مصرف بره موم کار ساده ای نیست. هم به نوع بره موم و نوع مصرف آن بستگی دارد و هم وابسته به روش مصرف و پایبندی شما به مصرف منظم بره موم است. در نتیجه بهتر است برای تعیین دوز مصرفی بره موم، با پزشک، طبیب یا مشاورین باتجربه در این زمینه صحبت کنید. در این صورت بهترین نتیجه را خواهید گرفت.